توضیح رول اور (Rollover) در بازار فارکس

توضیح رول اور (Rollover) در بازار فارکس


گویا معاملات بلندمدت در فارکس، محدود به یک روز است. اگر می خواهید یک معامله را بیش از یک روز ادامه دهید، رول اور (rollover) فارکس وارد عمل می شود. در شرایط عادی، معاملات فارکس مانند معاملات سهام یا کالا نیستند. با کالاها، می توانید معامله را تا تاریخ تحویل آن که ممکن است ماه ها بعد باشد، ادامه دهید. با سهام می توانید عملا به مدت نامحدودی معامله کنید. با جفت ارز، معامله گر باید به صورت روزانه درخواست رول اور فارکس کند.

در رابطه با آنچه که معامله گر فارکس فردی باید انجام دهد تا معامله جفت ارز خود را برای بیش از یک روز حفظ کند، او مجبور نیست کار زیادی انجام دهد. در واقع، در بیشتر موارد او مجبور نیست کاری انجام دهد. کارگزار، تدارکات رول اورهای فارکس را انجام می دهد و این کار به صورت روزانه انجام می شود. معامله گر ممکن است از این موضوع آگاه باشد یا نباشد، اما برای اهداف مالیاتی، باید مراقب باشد.

خرید و فروش

کل مفهوم رول اور فارکس ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد، اما واقعا آنقدرها هم پیچیده نیست. به زبان ساده، روش کار بازار فارکس این است که هیچ معامله ای وجود ندارد که به معنای واقعی کلمه در یک شب انجام شود. اگر خود معامله گر فارکس یک پوزیشن را نبندد، کارگزار در اصل پوزیشن را برای او می بندد.

نگران نباشید. معامله ناپدید نمی شود و بدون اجازه معامله گر، خرید یا فروش انجام نمی شود. در پایان معامله، کارگزار فارکس در طرف دیگر معامله باز قرار می گیرد. سپس در ابتدای معاملات روز بعد، کارگزار معامله را مجددا ثبت می کند. تا جایی که به معامله گر مربوط می شود، پوزیشن باز، باز مانده است. فقط جزئیات در نظر گرفته شد. رول اورهای فارکس همیشه اتفاق می افتد.

سود و ضرر

با این حال، معامله گر فارکس باید از میزان تاثیری که رول اور فارکس بر سود و ضرر او می گذارد آگاه باشد. به عبارت دیگر، چه معامله گر معامله کند، چه کارگزار معامله را انجام دهد، در مقطعی معامله ای انجام شده و در هر روز برای هر معامله، سود یا ضرر ایجاد شده است. اگر سودی از سوی کارگزار برای ایجاد رول اور حاصل شده باشد، پس کسی باید برای آن سود خالص مالیات بپردازد. تا آنجایی که به دولت مربوط می شود، به رول اور فارکس اهمیتی نمی دهد. بلکه به سود سرمایه اهمیت می دهد. بنابراین، یک معامله گر باید پول بکار گرفته شده در ابتدای هر روز را با پوزیشن های باز خود پیگیری کند. کارگزاران فارکس همیشه این اطلاعات را ارائه می دهند و این یک روش معمول است.

این فرآیند باید برای هر پوزیشن باز پیگیری شود، زیرا تا آنجا که به کارگزار فارکس مربوط می شود، چیزی به نام معامله باز وجود ندارد. در پایان هر روز معاملاتی، هر یک از معامله گران آنها پوزیشن فلت (flat) را حفظ می کند تا معامله قبلی را در آغاز روز بعد ادامه دهند. این روشی است که تجارت با آن اداره می شود.

بهترین حالت ماندن در پوزیشن فلت (Flat)

خرد جمعی در میان معامله گران فارکس، چه مبتدی و چه با تجربه، این است که فقط معاملات روزانه انجام دهند. رول اور فارکس جای خود را دارد، اما بازار می تواند به اندازه کافی پیچیده شود بدون اینکه به پیچیدگی های آن اضافه شود. بهترین کار این است که معامله گر در نهایت از کامپیوتر خود دور شود و دقیقا بداند که از همه معاملات، چقدر سود یا ضرر کرده است.

منبع:http://persianfxacademy.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *