ریکوت (Requote) چیست؟

ریکوت (Requote) چیست؟


هنگامی که در حال معامله در بازار فارکس هستید، دیر یا زود با اصطلاح ریکوت (requote)  مواجه خواهید شد. ریکوت، با اینکه آنقدرها هم رایج نیست، ممکن است اتفاق بیفتد و شما باید از معنی آن و اینکه چرا باید سعی کنید از آن اجتناب کنید آگاه باشید.

ریکوت چیست؟

ریکوت در دنیای فارکس به این معنی است که کارگزاری که با آن سر و کار دارید، قادر نیست یا نمی خواهد بر اساس قیمتی که وارد کرده اید، معامله ای به شما بدهد. عموما این اتفاق، معمولا در زمان انتشار یک خبر جدید مهم یا نوعی شوک به سیستم، در بازارهای پرشتاب رخ می دهد. در اصل، شما تصمیم می گیرید که یک جفت ارز را با قیمتی خاص بخرید یا بفروشید و دکمه را برای انجام معامله فشار دهید. تا زمانی که کارگزار شما سفارش را دریافت کند، بازار آنقدر سریع حرکت می کند که نمی تواند معامله را با قیمت اعلام شده اجرا کند. اطلاعیه ریکوت، بر روی پلتفرم شما ظاهر می شود و اطلاع می دهد که قیمت تغییر کرده است و به شما این فرصت را می دهد که تصمیم بگیرید آیا مایل به پذیرش آن قیمت هستید یا خیر. این قیمت، تقریبا همیشه بدتر از قیمتی است که شما سفارش داده اید. به همین دلیل است که کارگزاران معتبر، قبل از انجام معامله، ابتدا این موضوع را با شما مطرح می کنند. به طور کلی، ریکوت ها برای شما بد و برای کارگزار خوب هستند. ریکوت همیشه یک تلاش ظاهری برای مطالبه هزینه بیشتر از شما نیست، اما می تواند باشد. اغلب اوقات، ریکوت ها در معاملات بسیار بزرگ اتفاق می افتد، نه برای یک معامله گر معمولی. هرچه معاملات شما مستقیم تر باشد، احتمال کمتری دارد که ریکوت دریافت کنید. معامله‌گران فردی معمولا از کارگزاران کوچک استفاده می‌کنند، این کارگزاران به عنوان نماینده کارگزاری های بزرگ تر عمل می‌کنند، که  به این معنی است که برای رسیدن سفارش ها از معامله‌گر به فروش واقعی، زمان بیشتری لازم است، که می تواند باعث نیاز به ریکوت شود. اگر کارگزار شما نتواند سفارش را فورا اجرا کند، ممکن است تغییرات قابل توجهی در قیمت، حتی در فاصله یک دقیقه، ایجاد شود. به کارگزارانی که سفارشات را فورا اجرا نمی کنند، بازارساز (market maker) می گویند. آنها اغلب یک اندیکاتور «بازار» یا «لطفا صبر کنید» روی دکمه های خرید و فروش روی صفحه نمایش شما دارند. بازارسازان، در اصل باید در هر دو جهت مثبت و منفی، ریکوت ارائه دهند، اما این اتفاق به ندرت می افتد. درعوض، بیشتر موارد ریکوت به هزینه معامله‌گر است، که دلیل دیگری است که معامله‌گران باید هوشیار باشند و به شدت بررسی کنند که آیا می خواهند از یک بازارساز استفاده کنند یا خیر.

اگر هنگام دریافت ریکوت، توضیح داده می شد که بین زمان انجام سفارش تا زمانی که سرور آن را دریافت می کند، تغییر قیمت وجود دارد، شاید باعث می شد معامله گران کمتر ناراحت یا نسبت به کارگزاران خود مشکوک شوند. ریکوت، بخشی از هر تجربه معاملاتی فارکس است، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که گهگاه با آن‌ روبرو شوید. ریکوت، هنگامی که در بازارهای آرام و به طور منظم اتفاق می افتد، موضوعی نگران کننده می شود. اگر از ریکوت ها ناراحت هستید و این اتفاق اغلب می افتد، ممکن است دلیلی برای تغییر کارگزار باشد. سپس می توانید شروع به جستجوی یک کارگزار فارکس بدون ریکوت کنید. اکیدا پیشنهاد می شود که از یک کارگزاری ECN برای جلوگیری از تاخیر زمانی که ممکن است باعث ریکوت شود، استفاده کنید. اگر کارگزار شما دارای یک شبکه ارتباطات الکترونیکی(ECN)  باشد، معاملات سریعتر به سرورها می رسد که به طور چشمگیری ریکوت ها را کاهش می دهد.

علت ریکوت فارکس چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، بازارها معمولا بسیار سریع در حال حرکت هستند، اما زمانی که اخبار اعلام می شود، می توانند حتی به طرز چشمگیری سریع حرکت کنند. این امر، کار کارگزار را برای ثبت سفارش با قیمت درخواستی شما بسیار دشوار می کند. کارگزاری که شما با آن سر و کار دارید، کارگزاران خود را دارد که با آنها سروکار دارد. استخر نقدینگی (liquidity pool)، یا کارگزاران کارگزار، می توانند سفارش ها را انجام دهند، قیمت ها را بالا ببرند یا حتی اگر بخواهند به سادگی از تایید هر چیزی امتناع کنند. کارگزار شما متوجه می شود که قیمت موجود آن چیزی نیست که شما درخواست کرده اید و به شما هشدار می دهد که قیمتی بدتر از آنچه می خواستید خواهید داشت. برخی از بازارها بسیار بیشتر از سایرین، مستعد ریکوت هستند. این بازارها نوسانات بیشتری داشته و دارای نوسانات سریع قیمت هستند.

از آنجایی ریکوت به این معنی است که کارگزار شما نمی تواند معامله را با قیمتی که در ابتدا ذکر کرده است ارائه دهد، تعیین دلیل مهم است. اگر دلیل ریکوت شما این است که آن بازار خاص نوسان دارد و یک خبر منتشر شده است که بر این بازار بی ثبات تاثیر گذاشته است، بسیار قابل توجیه تر از این است که دلیل ریکوت شما این باشد که کارگزار شما از کنار آمدن با سفارشی که داده اید غفلت کرده است. تکنولوژی می تواند به کاهش تاخیر زمانی که می تواند باعث ریکوت شود نیز کمک کند، بنابراین مطمئن شوید که کارگزار شما به روزترین تکنولوژی ممکن را دارد.

چگونه از خود در برابر ریکوت محافظت کنیم

با یک کارگزار معتبر فارکس، مانند آلپاری محافظت از خود در برابر ریکوت آسان است. با قراردادن یک دستور سفارش محدود، به کارگزار خود می گویید که فقط مایل به ثبت سفارش با یک قیمت خاص یا قیمتی بهتر از آن هستید. با انجام این کار، شما از قبل به آنها می گویید که حاضر نیستید بیشتر از این قیمت خاص برای معامله بپردازید، و اگر این کار را نمی توان با این پارامترها انجام داد، حاضرید از معامله کناره گیری کنید.

شما می توانید حداقل سطح سود، که به آن سطح حد سود (یا TP) می گویند، را تعیین کنید، که حتی اگر قیمت متفاوت باشد، سطح سود مورد نظر شما را تضمین می کند. شما می توانید از اینها برای به دست آوردن مارجین سود بالاتر از سفارش اصلی خود در بازار استفاده کنید. دانستن اینکه دقیقا انتظار دارید ارزی که دارید چه کاری انجام دهد، در تنظیم این سطوح TP بسیار مفید است.

حد ضرر را می توان قبل از معامله نیز تعیین کرد. انواع مختلفی از سفارشات حد ضرر وجود دارد و شما می توانید از یکی از مواردی استفاده کنید که با رویکرد شما در تجارت و مدیریت ریسک مطابقت دارد. سفارشات ضرر خودکار ممکن است کارایی کمتری داشته باشند، اما گزینه ای هستند که باید در نظر گرفته شوند. اینها می توانند به جلوگیری از ریکوت کمک کنند، اما این امکان را برای معامله گر فراهم می کند که شکار حد ضرر (استاپ هانتینگ) انجام دهد که بخشی از ریسک است.

اگر از متاتریدر4 (MT4) استفاده می کنید، ممکن است بتوانید کادری را علامت بزنید که به شما امکان می دهد «حداکثر انحراف از قیمت پیشنهادی را فعال کنید». این راهی برای جلوگیری از ریکوت است، اما اگر معامله بیشتر از آنچه که انتخاب کردید منحرف شود، خطر از دست دادن معامله را دارید اما باز هم معامله ارزشمندی خواهد بود.

یافتن ریکوت ها در گزارش حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی بسیار رایج است. این گزارش، هنگامی که در اولین جمعه ماه منتشر می شود، یکی از بزرگترین حرکت هایی است که در بازار فارکس خواهید دید. اگر گزارش از انتظارات منحرف شود، بازار فارکس را بسیار بی ثبات می کند. این تغییرات باعث می شود که احتمال دریافت ریکوت از یک کارگزار معمولی فارکس بسیار بیشتر شود. به کارگزار خود استراحت دهید؛ همه کارگزارها در چنین مواقعی گرفتار می شوند. اجتناب از معامله در مواقعی مانند این می تواند به شما کمک کند تا از ریکوت کارگزار فارکس جلوگیری کنید. رگولاتورهای (regulator) بزرگ نیز تمام تلاش خود را می‌کنند تا از کارگزاران بازارساز که از ریکوت به عنوان تکنیکی برای سوء استفاده از معامله‌گر استفاده می‌کنند، جلوگیری کنند. اگر معامله گران نگران هستند که کلاهبرداری در قالب ریکوت در جریان است، بهتر است به مقاماتی که می توانند از نزدیک بر موضوع نظارت کنند، اطلاع دهند. بهترین بازارسازان با وجود اینکه در نواحی پرنوسان بازار فارکس معامله می‌کنند، تعداد و دفعات ریکوت را محدود می‌کنند. آنها می توانند به پیشرفته ترین تکنولوژی ها و ارائه دهندگان نقدینگی ممکن متصل شوند. تا زمانی که کارگزار شما تا جایی که می تواند از ریکوت جلوگیری می کند، می توانید از شک و تردید آنها بهره مند شوید و با اطمینان به معامله خود ادامه دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *