مختصری درباره لات های فارکس

مختصری درباره لات های فارکس


به زحمت یک معامله گر فارکس وجود دارد که با یک حساب اهرمی معامله نمی کند و بنابراین در لات های فارکس معامله می کند. یک لات، مقداری است که باید معامله شود. این واقعا ساده ترین تعریف است. در کالاها از این اصطلاح استفاده می کنند (اگرچه در مورد دام از اصطلاح «واگن» (cars)، مانند واگن های باری (freight cars)، استفاده می کنند) و در بازار سهام، از سهم استفاده می کنند.

لات و پیپ فارکس را باهم اشتباه نگیرید. پیپ افزایش حرکت یک جفت ارز فارکس است و ربطی به لات یا اندازه لات ندارد.

لات نرمال

وقتی یک معامله گر فارکس در مورد لات های فارکس صحبت می کند، به طور کلی در مورد یک لات با اندازه معمولی صحبت می کند. لات های با اندازه معمولی، با یک حساب به اندازه کافی مارجین شده معامله می شوند. حتی اگر حساب تا حد زیادی اهرمی باشد، معامله‌گر فارکس هرگز نمی خواهد در موقعیتی قرار بگیرد که مبلغی در حساب خود نداشته باشد. اینکه اندازه لات های معامله شده را پایین بیاوریم، بهتر از این است که با کمبود مارجین مبارزه کنیم. مسلما، اگر در معامله بعدی خود درآمد کسب می کنید، مهم نیست که چقدر در حساب شما وجود دارد، اما همیشه باید برای رویداد نامحتمل معامله با ضرر آماده باشید.

بنابراین، برای اینکه به شما بگوییم لات فارکس چیست، باید اشاره کنیم که ارزش لات معمولی 100000 دلار است و وقتی یک لات را معامله می کنید، اهرم 1:100 است. این بدان معنی است که شما وامی از کارگزار دریافت می کنید تا 100000 دلار را به ازای 1000 دلار خود کنترل کنید. در مورد پول درآوردن (و احتمالا از دست دادن)، اگر یک حساب استاندارد با اهرم 1:100 دارید، به ازای هر 1 پیپ که به دست می آورید، 10 دلار سود برای شما خواهد داشت.

برای داشتن این نوع فعالیت معاملاتی، به طور کلی کارگزاران فارکس به یک سپرده اولیه 10000 دلاری نیاز دارند. همه چنین پولی ندارند و همچنان می خواهند در بازار فارکس معامله کنند. کارگزاران فارکس قرار نیست به کسی پشت کنند. قبلا فقط افراد ثروتمند، موسسات مالی بزرگ و بانک ها می توانستند با ارزهای خارجی معامله کنند. دیگر اینطور نیست.

مینی لات

مینی لات ممکن است تنها برای معامله گران فارکس مبتدی یا کم سرمایه نباشد. معامله گر باتجربه ای که یک استراتژی معاملاتی جدید را امتحان می کند، ممکن است اندازه لات های فارکس خود را کاهش دهد. به این ترتیب می توانید بدون به خطر انداختن پولی که معمولا از آن استفاده می کنید، به آن عادت کنید.

اکثر کارگزاران، حداقل به یک مینی لات برای معامله نیاز دارند. مینی لات 10000 دلار ارزش دارد که به این معنی است که شما با اهرم 1:40 معامله می کنید. بنابراین، به ازای هر پیپ به نفع شما، یک دلار سود کسب می کنید. این امر، برخلاف معامله در یک حساب آزمایشی، یک فرصت عالی برای معامله گران جدید فراهم می کند تا بفهمند معاملات واقعی چگونه است. ریسک هم بسیار کمتر است، نکته مهمی که باید آن را در نظر بگیرید تا همیشه به گونه ای معامله کنید که انگار پول کلانی است. یک دلار پول زیادی به نظر نمی رسد و بسیاری از معامله گران وسوسه می شوند تا ریسک های غیرضروری انجام دهند. این دلارها افزایش می یابد و خیلی زود در مورد پول واقعی صحبت می کنید.

میکرو لات

برخی از کارگزاران فارکس معاملات خرد را ارائه می دهند. هر پیپ به ده سنت می رسد، و اگر فقط چند صد دلار در دسترس دارید و می خواهید در فارکس معامله کنید، میکرو، نوعی از لات های فارکس است که به بهترین وجه با هدف شما مطابقت دارد. در صورت موفقیت، همیشه زمانی برای تمام کردن دوره وجود دارد.

منبع:http://persianfxacademy.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *